Strategické partnerství přináší ovoce
Díky tomuto strategickému, exkluzivnímu partnerství v oblasti těžkých vozidel získala skupina CNH Industrial kapitálový podíl ve společnosti Nikola v hodnotě 250 miliónů dolarů jako přední investor typu „Series D“. Záhy po oznámení partnerství v rámci veletrhu CNH Industrial Capital Markets Day v září 2019 následovalo prosincové odhalení elektrického těžkého vozidla Nikola TRE na baterie (BEV), které představuje předstupeň na cestě k elektrickému modelu na palivové články (FCEV).
Centrum v Ulmu bude těžit i z blízkosti dodavatelů
Centrum pro výrobu podvozků IVECO v německém Ulmu se nachází v samém srdci Bádenska-Württemberska a díky své ideální poloze, zkušeným zaměstnancům a výzkumným laboratořím se hodlá stát předním centrem pro mobilitu na bázi palivových článků. Region investoval podstatnou část prostředků do zdejších výzkumně-vývojových projektů. Oblast je silně zaměřena na automobilový průmysl a strategická projektová partnerství a očekává se, že závod v Ulmu bude těžit z blízkosti klíčových dodavatelů.
Německo podporuje vývoj nových technologií a investuje miliardy
Německá spolková vláda navíc nedávno zveřejnila koncept národní vodíkové strategie, jejímž cílem je prohloubit průkopnickou roli společností ve vývoji vodíkových technologií. V rámci této strategie budou investovány celkem dvě miliardy eur do financování vodíkového inovačního programu, včetně vývoje nezbytné distribuční infrastruktury.
Hubertus Mühlhäuser: Dálková doprava s nulovými emisemi se stává realitou
„Evropský společný podnik s NIKOLOU a dnešní oznámení jsou skutečným důkazem toho, že se dálková doprava s nulovými emisemi stává realitou a že můžeme očekávat hmatatelné ekologické dopady jak na evropské dopravce, tak na občany,“ sdělil generální ředitel skupiny CNH Industrial Hubertus Mühlhäuser. „Rozhodnutí stavět model Nikola TRE v Ulmu – centru excelence v oblasti výroby těžkých nákladních vozidel – jenom dokládá strategickou pozici v samém srdci oblasti, kde je v Německu kolem palivových článků nejvíce rušno," dodal.
Nejdříve 40 miliónů eur do zázemí, začátkem roku 2021 pak samotná výroba unikátního Nikola TRE
V první fázi projektu společnosti do společného podniku investují 40 miliónů eur, které poputují do vylepšení výrobního zázemí s důrazem zejména na finální montáž vozidla. Zahájení výroby modelu Nikola TRE se očekává v prvním čtvrtletí roku 2021 a prodávat se začne v témže roce.
"Svět je připraven," říká Trevor Milton
"Ukazuje se, že Nikola TRE bude nejvyspělejším kloubovým nákladním vozidlem na světě a bude nastavovat laťku vozidlům s nulovými emisemi dnes i v budoucnu“, sdělil generální ředitel společnosti Nikola Motor Company Trevor Milton. „Rozhodnutí pro zahájení velkoobjemové výroby modelu TRE v Ulmu je ukázkovým příkladem vytváření pracovních míst, pěstování kultury inovací, poskytování jistoty novým dodavatelům dílů s nulovými emisemi a zároveň příkladem pro ostatní prvovýrobce. Svět je na nákladní přepravu s nulovými emisemi připraven a společný podnik společností Nikola a IVECO ji doručí jako první. Těším se, až uvidím sjíždět z linky první vyrobená vozidla."
IVECO S-Way dostane dvojče budnoucnosti i díky španělskému know-how
„Ve španělském Madridu a Valladolidu se spoléháme na naše zlaté závody v rámci WCM, kde se vyrábí vozidlo IVECO S-Way, a díky tomu jsme schopni urychlit finální montáž, integraci pohonu a supermoderní úpravu modelu Nikola TRE s ohledem na včasné uvedení na trh v roce 2021, sdělil prezident skupiny CNH Industrial pro užitková a speciální vozidla Gerrit Marx.
Cílem partnerství je prostřednictvím palivových článků urychlit průmyslovou transformaci
Tento společný podnik je součástí širšího partnerství se společností Nikola a cílem je urychlit průmyslovou transformaci směrem k neutrálním emisím těžkých nákladních vozidel typu Class 8 v Severní Americe a Evropě prostřednictvím zavedení technologie palivových článků. Hlavní důraz bude v této spolupráci kladen na využívání maximálního potenciálu expertních zkušeností všech zúčastněných stran za účelem úspěšného nasazení těžkých nákladních vozidel s nulovými emisemi a narušení průmyslu zcela novým obchodním modelem.