Společnost IVECO si pro svou akci pořádanou 26.10. 2018 nevybrala pískovnu ve Valticích náhodou. Nejen že areál nabízí ideální podmínky pro zkušební jízdy s plně naloženými sklápěči nové stavební řady Stralis X-Way, ale umožnila organizátorům připravit také bohatý doprovodný program. Navíc byl tento region dobře dosažitelný pro zákazníky z České republiky a Slovenska, ale také pro početnou skupinu zákazníků z Rumunska, kteří přicestovali na akci přes vídeňské letiště. Celá akce byla zaměřena na prezentaci řady X-Way, kterou IVECO hrdě přezdívá „perfektním křížencem na silnici i do terénu“. Aby byla představa práce vozidel v terénu dokonalá, přivezli organizátoři také stavební stroje společnosti Case, která je součástí mezinárodního holdingu CNH Industrial N.V.
IVECO Strallis X-Way
Je navržen pro použití jak na cestách, tak i pro pohyblivost v lehkém terénu. Nový X-WAY spojuje podvozek legendárního modelu Trakker s veškerými úspornými vlastnostmi spotřeby paliva modelu Stralis. Nabízí veškeré benefity výkonu a pohodlí našich nejvyspělejších nákladních vozidel dálkové dopravy, jakým je nejnovější model XP, dohromady s robustností našich nejhouževnatějších terénních vozidel.
X-WAY přináší našim zákazníkům jistotu, že při svých přepravních úkolech lehce zvládne „poprat se“ s nerovnými cestami a obtížnými podmínkami stavenišť. Vysoká produktivita, bezpečnost a vynikající TCO při dopravních úkolech s vyššími nároky na trakci: to mohou zákazníci očekávat od tohoto vozidla.
Stralis X-WAY posouvá hranice v oblasti výjimečně nízké pohotovostní hmotnosti, která v kombinaci s robustním podvozkem zajišťuje nejlepší užitečné zatížení na trhu v této kategorii, ve verzi Super Loader (SL) podvozku 8x4 dosahuje pohotovostní hmotnost pouhých 9 tun – nejnižší v celém odvětví.
Široká nabídka vysoce výkonných motorů dostupných ve třech zdvihových objemech (9, 11 a 13 litrů) nabízí řešení pohonu vhodné pro každou misi – všechny motory přinášejí výjimečnou kombinaci hospodárnosti paliva a dynamiky. Technologie motoru HI-SCR bez EGR a bez nucené regenerace dramaticky snižuje emise, zvyšuje efektivitu využití paliva a snižuje náklady na údržbu vozidla. Je určen především pro stavební přepravní mise, které se často konají v městských prostředích, kde jsou systémy s EGR postihovány tvorbou sazí. Absence EGR přináší navíc benefit v rámci vyššího užitečného zatížení, protože odstraňuje zbytečnou hmotnost.
Moderní technika, dlouhé servisní intervaly a odolnost na silnici u nového Stralise X-WAY mají za následek úctyhodné úspory v rámci nákladů na údržbu. K další úspoře přispívá nový brzdový systém integrující kotoučové brzdy a SEB pro úsporu obložení brzd. Když tyto faktory přičteme k výjimečné hospodárnosti paliva, získáme excelentní celkové náklady na vlastnictví.
Technika snižující spotřebu paliva zahrnuje například HI-CRUISE a SMART komponenty motoru, které přispívají ke snížení spotřeby paliva o 11,2 %, potvrzené vedoucí světovou společností v oblasti technických služeb TÜV SÜD na silničním nákladním vozidle XP.
Modulární koncept vozidel orientovaný na dopravní úkol u nového Stralise X-WAY přináší absolutní flexibilitu v přizpůsobení se specifickým požadavkům na nástavby. Nabízí výběr tahačů a podvozků k dostavbě, variant náprav, variant pérování, vybavení vozidla, kombinací motorů a převodovek, hydropohon přední nápravy Hi-Traction, širokou nabídku pomocných pohonů pro velký rozsah od silničních do terénních nasazení. Široký výběr vlastností a komponent, konstrukční pevnost a nízká pohotovostní hmotnost z něj činí vozidlo, které může být nakonfigurováno pro široké spektrum misí.
Stralis X-WAY nabízí výběr z denních kabin AD spací kabinu AT s nízkou nebo střední střechou a pro absolutní komfort spací kabinu AS, který byla navržena pro řidiče v mezinárodní dopravě u Stralisu XP. Řidiči se tak budou cítit stejně pohodlně a bezpečně při delších cestách na silnici i při kratších jízdách při nakládce nebo vykládce na staveništi.